close
تبلیغات در اینترنت
اثرات شگفت انگیز آب در بدن

تبلیغات

ما را دنبال کنید

جستجوگر

آمارگیر

  • :: آمار مطالب
  • کل مطالب : 363
  • کل نظرات : 1131
  • :: آمار کاربران
  • افراد آنلاين : 2
  • :: آمار بازديد
  • بازديد امروز : 154
  • بازديد ديروز : 192
  • بازديد کننده امروز : 44
  • بازديد کننده ديروز : 65
  • بازديد هفته : 2,636
  • بازديد ماه : 8,073
  • بازديد سال : 27,400
  • بازديد کلي : 264,925
  • :: اطلاعات شما
  • آي پي : 34.207.146.166
  • مرورگر :
  • سيستم عامل :

 

 

نقش آب در بدن

شما بدون غذا چند هفته،بدون آب چند روز و بدون اکسیژن چند دقیقه میتوانید زنده بمانید،به عبارت دیگر بجز اکسیژن آب مهمترین عنصریست که در بدنمان داریم.
بدن شما از70-55 درصد آب تشکیل شده و تقریباً 90-80 درصد خون را آب تشکیل می دهد.آب تقریباً در تمام روندهای حیاتی بدن دخیل است.

نشانه های کم آبی در بدن :

سردرد
رخوت و بی حالی
تغییرات خلقی
واکنش های کند.
خشکی مجاری بینی
لبهای خشک و ترک خورده
ادرار تیره رنگ
ضعف و خستگی

عوارض کم آبی خفیف اما مزمن در بدن

افزایش خطر ابتلا به سنگ کلیه و یبوست افزایش، خطر ابتلا به سرطان مجاری ادرار، افزایش خطر ابتلا به سرطان های سینه و روده بزرگ، افزایش خطر ابتلا به چاقی درخردسالان کاهش عملکرد فیزیکی و ذهنی، کاهش ترشحات بدن مانند بزاق دهان

آب زیادی خطرناک است

وقتی مقدار زیادی آب می نوشیم, بافت ها و سلول های بدن متورم می شوند و باد می کنند.1به این ترتیب سدیم یا نمک, از سلول خارج می شود.
ازطرف دیگر, سلول بایدتعادل الکتریکی را دربدن فراهم کندکه این مهم ازطریق پدیده اسمز (نفوذ یک حل کننده ), انجام می شود.
عدم تعادل الکتریکی و باد کردن سلول, خود باعث بوجود آمدن ضربان قلب است و همینطور باعث می شود که آب وارد ریه ها شود و لرزش پلک نیز ممکن است به همین دلیل باشد.

 آشنایی با 9 ماده‌ غذایی برای تأمین آب بدن

برای تامین آب بدن، علاوه بر نوشیدن آب، از برخی مواد غذایی مانند سیب، مرکبات، کدو، خیار، سوپ و ... نیز می‌توان بهره برد.در این مطلب کوتاه چند ماده غذایی را به شما معرفی می‌کنیم که آب بدنتان را تأمین کرده و از خشکی پوست پیشگیری می‌کند.

سیب

یک عدد سیب بزرگ منبع عالی فیبرها و آنتی‌اکسیدان‌ها است که حاوی حدود 191 میلی‌لیتر آب است.

کدو مسمایی

هر نصف فنجان کدوی پخته شده حاوی 211 میلی‌لیتر آب است. کدو سرشار از فیبر بوده و برای بدن بسیار مفید است.

آناناس

هر فنجان آناناس حاوی 233 میلی‌لیتر آب است.

کدو تنبل

هر فنجان کدو تنبل پخته و له شده حاوی 230 میلی‌لیتر آب و سرشار از ویتامین B6 است.کمبود آب بدن مشکلات زیادی به بار می‌آورد که خشک شدن پوست یکی از آن‌ها است.

مرکبات

یک عدد پرتقال بزرگ دارای 160 میلی‌لیتر آب است. نصف یک گریپ‌فروت (قرمز، صورتی یا سفید) 151 میلی‌لیتر آب دارد. یادآوری می‌کنیم مرکبات سرشار از ویتامین C هستند که برای سلامت پوست لازم است.

خیار

یک فنجان خیار حلقه شده 100 میلی‌لیتر آب دارد. باید بدانید خیار نیز حاوی ویتامین C است.

گیلاس

یک فنجان گیلاس بدون هسته حاوی 127 میلی‌لیتر آب است. این میوه‌ی ریز سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان است.

سوپ جو دو سر

هر فنجان از این خوراک حاوی 197 میلی‌لیتر آب است. جو دو سر کلسترول خون را پایین می‌آورد.

سویای سبز

یک فنجان سویای سبز پخته شده حاوی 116 میلی‌لیتر است. این ماده‌ی غذایی منبع پروتئین است.

اثرات شگفت انگیز آب در بدن

آب و درخشندگی موها

آب ، دارو است آب یکی از بهترین داروهای طبیعی است که به راه های مختلفی به سلامت بدن کمک میکند. گذشته از روش های آب درمانی یا استفاده از آب های معدنی گرم و جوشان برای بهبود سلامت بدن، آب سرد نیز دارای خواص زیادی است که به راه های مختلفی به بدن یاری می رساند.

آب سرد و موهای درخشان افرادی که به مراقبت از مو علاقه مند هستند، این را می دانند که آبکشی مو با آب سرد موجب درخشان تر شدن مو می شود. به همین دلیل است که آرایشگران از آب سرد و باد سرد سشوار استفاده می کنند، چرا که این کار به محکم کردن مو کمک می کند و با نرم کردن مو، آن را براق و درخشان م یکنند.

آب سرد و سوختگی

اگر دست یا نقطه دیگری از بدنتان را سوزاندید، به جای اینکه به سراغ جعبه کمک هایا ولیه بروید، ناحیه سوخته شده را در آب سرد فرو کنید.

آب سرد و کاهش وزن

کالری 70 افرادی که هر روز از آب سرد استفاده م یکنند، می توانند حدود اضافی را در یک روز بسوزانند.

آب سرد و از بین بردن استرس

بر اساس تحقیقات متخصصان در هنگام بروز ناراحتی عصبی یا افزایش انرژی منفی باید دوش بگیرید و صورت تان را با آب سرد بشویید. آب سرد به تنظیم کردن دمای بدن کمک می کند و ضربان بالای قلب را آرام می کند و همچنین تشویش و اضطراب را به موقع کاهش می دهد.

آب و سلامت پوست
قبل از هر چیز باید بدانید آب منبع خوبی برای سلامت پوست است و با از بین بردن سموم بدن باعث شفافیت طبیعی پوست شما خواهد شد. خطوط ریز و شیارهای پوست به هنگام کمبود آب، بیشتر و عمیق‌تر می‌شوند. نوشیدن آب باعث چاق‌تر شدن سلول‌های پوستی و کاهش چین و چروک و جوان کردن پوست می‌شود. همچنین آب باعث بهبود بخشیدن به جریان خون در پوست می‌شود و پوست را از وجود ناخالصی‌ها پاک می‌کند و امکان تغذیه بهتر پوست را فراهم می‌کند.

کاهش عارضه های پوستی

نوشیدن آب کافی از ایجاد عارضه های پوستی مانند اگزما، پسوریازیس، خشکی و چین و چروک پوست پیشگیری میکند.هنگامی که شما آب کافی به بدن خود نمیرسانید دچار کم آبی در بدن خود میشوید.

آب و سلامت قلب

با نوشیدن مقدار آب توصیه شده در روز، می‌توان از بروز حملات قلبی پیشگیری و یا احتمال ابتلا به آن را کاهش داد. طی تحقیق منتشره در نشریه آمریکایی «اپیدمیولوژی»، احتمال مرگ ناشی از حملات قلبی، در کسانی که روزانه بیش از 5 لیوان در روز آب می‌نوشند نسبت به کسانی که کمتر از 2 لیوان در روز آب می‌نوشند، 41 درصد کاهش می‌یابد.

آب و افزایش انرژی بدن

میزان انرژی در کسانی که روزانه به مقدار کافی آب می‌نوشند نسبت به افرادی که بدنشان با کمبود آب روبروست، از سطح بالاتری برخوردار است. کم آبی در بدن می‌تواند منجر به سستی و خواب‌آلودگی و در نهایت ضعف عضلات و سردرد شده و همچنین سوخت و ساز بدن را کاهش دهد.

آب و حفظ تناسب اندام

اگر به دنبال کاهش وزن هستید، بدانید که آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و باعث می‌شود احساس سیر بودن به شما دست دهد. بنابراین سعی کنید به جای نوشیدن نوشیدنی‌های پر کالری، آب بنوشید. همچنین چنانچه شما یک لیوان آب یخ بنوشید بدن شما بایستی این آب را گرم کند، در نتیجه مقداری از این گرمای مورد نیاز را از سوزاندن چربی‌ها به دست می‌آورد. آب می‌تواند با تحریک بدن با این تفکر که «پر است» از افزایش وزن پیشگیری کند و به این ترتیب شما را از افراط در خوردن غذاها باز دارد.

آب و جلوگیری از گرفتگی عضلات

نوشیدن آب باعث می‌شود که عضلات کمتر دچار گرفتگی شوند و اکسیژن رسانی کافی و پاک سازی سموم از آن‌ها راحت‌تر انجام شود.

آب و کلیه

همچنین آب به عنوان یک روان کننده در مفصل‌ها عمل می‌کند. هنگامی که بدن شما آب کافی داشته باشد، می‌توانید با قدرت بیشتر و با مدت زمان بیشتری کارهای بدنی را انجام دهید.

آب و کاهش خطر ابتلا به سنگ‌های کلیه و مثانه

با کاهش نوشیدن آب، خطر ابتلا به سنگ‌های مجرای ادراری افزایش می‌یابد.

آب باعث رقیق کردن نمک‌ها و مواد معدنی موجود در ادرار می‌شود و مانع از تشکیل کریستال‌های سنگ‌های مجرای ادراری می‌شود. سنگ‌های کلیه و مثانه در ادرار رقیق نمی‌توانند شکل بگیرند، بنابراین خطر ابتلا به این عارضه‌های دردناک کاهش می‌یابد.

آب و جلوگیری از بیماری‌های مزمن

و بالاخره این که گفته می‌شود آب در جلوگیری از آنژین قلبی، میگرن، کولیت، آسم، فشار خون بالا، دیابت در مراحل اولیه، کلسترول بالا، افسردگی، سندرم خستگی مزمن، لوپوس، ام.اس و دیستروفی عضلانی نقش دارد.

منبع: سایت انجمن میکروبیولوژی دانشگاه آزاد واحد شهر کرد


برچسب ها

ارسال نظر

نام
ایمیل (منتشر نمی‌شود) (لازم)
وبسایت
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) :S
نظر خصوصی
مشخصات شما ذخیره شود ؟ [حذف مشخصات] [شکلک ها]
کد امنیتیرفرش کد امنیتی

نظرات ارسال شده


  1. شهیدی : واقعا"خوب بود
    مرسی


  1. behrooz : عالی بود .ممنون
    اگر زحمت نیست مطالب بیشتری بگذارید


ممکن است به این موارد نیز علاقه مند باشید: